21 Ağustos 2008 Perşembe

incir reçeli


arkadaşlar bir incir reçeli yaptım sormayın ilk defamı yapıyorsun diyen olursa hayır diğer reçellerimi yaparken sormadığım insan kalmıyordu acaba olurmu olmazmı endişesi oluyordu incir reçelemi aniden yapmaya karar verdim ve bir iki tarif değerlendirip hemen kollarımı sıvadım ama inanın müthiş oldu allah yemek nasip etsin kışa inşaallah.
malzemeler:

2 kilo incir
5 su bardağı şeker
limontuzu
yapılışı:baktığım tariflerde genelde soymamışlar ben soydum ve derin tencereye dizdim üzerini geçecek miktarda suyla bir taşım kaynattım ve kevgire aktarıp suyunu süzdüm acısı gidiyormuş daha sonra tencereye 5 su bardağı şekerive 2 subardağı suyu şeker eriyene kaynattım kevgirdeki incirleri kaynayan tencereye aktardım 10 dk kaynadıktan sonra limon tuzunu ilave edip bi 5 dk daha kaynattım ve altını kapattım reçel tencerede soğuduktan sonra tepsiye alıp 1 gün güneşte bekletip kavonaza aktardım.

not:kaynarken üzerindeki köpüğü almayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok: