10 Ağustos 2008 Pazar

içli köfte

Arrkadaşlar bu içli köftenin benim için çok özel bir yeri var niyemi,kayınvalidem yaptığı için çok seviyorum benimsenmek insanın gerçekten çok hoşuna gidiyor ben eşimin memleketine gidince kayınvalidem yazık bizi nasıl rahat ettireceğini şaşırıyor allah ondan razı olsun 10 gün kalıyoruz bu 10 gün içinde bize sevdiğimiz yemekleri nasıl yedireceğini şaşırıyor bunlardan biri içli köftesi allahım tadına doyum olmuyor aslında bende yaparım ama yuğurması bana çok zor geliyor ellerim de egzama olduğu için yuğuramıyorum ama bende yuvarlayabiliyorum geçelim kısaca tarifine.MALZEMELER
Dış Malzemesi
1/2kilo ince bulgur
1/2 kilo orta boy bulgur
1/2 kilo yağsız sinirsiz kıyma
2 avuç un
2 yemek kaşığı biber salçası
Pulbibier ,tuz , kimyon
İç Malzemesi
1 kilo yağlı kıyma
5 adet kuru soğan
150 gram iri çekilmiş
Tuz ,karabiber, nane, pulbiber, kimyon
1/2 demet maydonoz
yarım çay bardağı sıvı yağ
YAPILIŞI
Dışının Hazırlanması
Bulgur soğuk suyla kısır gibi az suyla ıslatılır, yarım saat bekler ilk önce salça
ve baharatlarla bulgur yoğrulur sonra et ilave edilip eller soğuk su ile ıslatılıp
sakız gibi olana kadar yoğrulur, 2 avuç un ilave edilip tekrar yoğrulur.
İçinin Hazırlanması
Soğanlar küçük doğranır süzgeçte yıkanır yağda soğanlar kavrulur kıy-
ma ilave edilir iyice kavrulur tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, nane ilave edilir,
ateşten alınır maydonozu cevizi katılır soğutulup buzlukta donması beklenir.
Hazırlanması
Yoğurduğumuz bulgurlu , etli hamurdan yumurta kadar kopartılıp çok ince açılır
iç malzemesi konulup kapatılır kaynayan tuzlu ve az limon sıkılmış suda 5 dakika
haşlanır.
NOT: İstenirse yağda kızartılır.


Hiç yorum yok: