4 Haziran 2008 Çarşamba

düğme kurabiye

kardeşim fatmanın marifetli ellerinden nasılda şirin olmuşlar ellerine sağlık ablacım tariflerinin tekrarını beklerim.

malzemesi ve yapılışı:

100 gr margarin1 yumurta1 çay bardağı nişasta1,5 bardak pudra şekeri
1 vanilyaAldığı kadar unÜzeri için Çikolata sosuTüm malzemeler karıştırılıp biraz sert bir hamur yapılır. Bir parça hamur çok ince olmayacak şekilde avuç içiyle bastırılarak su bardağıyla yuvarlak olarak kesilir. Ondan daha küçük ağızlı bir bardakla hamurun ortasına biraz bastırılıp, şekil verilir. Daha sonra üzerine sivri uçlu bir aletle kardeşim tığın arka kısmını kullanmış iki tane karşılıklı delik yapılarak 170 derecede beyaz olarak pişirilir. Soğuyan kurabiyelerin delik yerlerine çikolata sosu damlatılır ve bir çizgiyle birleştirilir.

1 yorum:

zeytin dedi ki...

çok kolaymış ya...
ben bu tarife rastlamıştım biyerlerde ama niyeyse "zor ve zahmetli bir kurabiye" imajı oluşmuştu bende.
o nedenle tarifini okuma zahmetine bile girmedim.
ben bunu denerim artık..
afiyet olsun canımcığım.
farklı tariflerini bekliyorum
öptüm...